سخت افزار

نسل 13 پردازنده های اینتل با 24 هسته در راه است

نسل13 پردازنده

نسل Raptor Lake

پردازنده‌های نسل جدید اینتل به نام Raptor Lake قرار است اواخر سال 2022 وارد بازار شوند، و ما به تازگی نگاهی اجمالی به قدرت بالقوه این نسل از پردازندها خواهیم داشت که می‌تواند مهندسان AMD را در برخی موارد بترساند.

پردازنده Core i9-13900 که در نتایج متعددی در پایگاه داده سایت SiSoftware Sandra ظاهر شده است، همانطور که VideoCardz با استفاده از SiSoftware گزارش می دهد، که به عنوان یک پیش نمایش از عملکرد این پردازنده است. ​​نشان دهنده این موضوع است که این پردازنده قدرت بالایی در پردازش نسبت به نسل قبلی خود دارد.

همانطور که قبلاً شایعه شده بود، Core i9-13900 با هشت هسته با Performance و 16 هسته Efficiency کار می کند. که به این معنی است که یک پردازنده 24 هسته ای است. (اگرچه تنها دارای 32 رشته است، زیرا هسته های Efficiency از قابلیت hyper-threading برخوردار نیستند). به عبارت دیگر، هسته‌های Performance مانند Alder Lake باقی خواهند ماند، اما اینتل در حال افزایش دو برابری هسته‌های Efficiency است. در واقع یک جهش بزرگ.

همچنین انتظار می رود مقدار کش L3 به میزان 20 درصد نسبت به نسل 12 افزایش یابد و همچنین مقدار کش L2 دو برابر شود. در نسل Raptor Lake سرعت رم DDR5 نیز 16 درصد نسبت به نسل Alder Lake افزایش یافته است.

حرف آخر

همانطور که می دانید فعلا برای نتیجه گیری کمی زود است. چون ما هنوز نمی دانیم ای ام دی (AMD) چه پردازنده برای نمایش و مقابله با نسل 13 اینتل دارد.

(Opens in a new window)

خوشحال می شویم نظر شما را در این مورد مطلب بدونیم. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *